HU-bedrijven domineren regiofinale

Drie van de vier regiofinalisten die strijden om de titel ‘Nederlands Studentenbedrijf van het Jaar’ komen van de HU Amersfoort.

Studenten van de opleiding small business and retail management zetten in het eerste jaar van hun opleiding een eigen bedrijf op. De drie HU-bedrijven staan woensdag 23 april samen met Ficom van de Christelijke Hogeschool Ede in de regiofinale Midden-Nederland (Utrecht en Flevoland).

De drie studentenbedrijven zijn: Probe Genimen (met een speciale schaar waarmee je kunt epileren), Sophia & Partners (een lunchverpakking annex placemat; foto) en Young 807 (een adressenlabel dat kinderen op hun arm kunnen plakken).

Elk jaar organiseert Jong Ondernemen, het landelijk orgaan voor studentenbedrijven, een wedstrijd waarin studentenondernemingen van Nederland (mbo en hbo) tegen elkaar strijden om de titel. De landelijke finale is woensdag 14 mei. In totaal zullen veertien mbo- en hbo-regiofinalisten in de finale staan.