HU Diensten scoren onder de maat

De dienstverlening van de HU Diensten moet beter. De klanten geven gemiddeld een 6,5 terwijl dit minimaal een 7 dient te zijn.

Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek onder klanten (veelal de faculteiten) van de verschillende diensten aan de hogeschool. Alleen de stafdienst Onderwijs en Onderzoek krijgt een 7, de rest zit daar onder. De laagste waardering werd gegeven aan de dienst financiën en administratie: een 5,1.

De HU Diensten moeten binnen enkele jaren twintig procent bezuinigen en een klantwaardering halen van minimaal een 7. De betreffende directeuren van de diensten hebben de uitkomsten van het onderzoek besproken en verbeteracties op touw gezet.

De klachten gaan vaak over de zichtbaarheid, communicatie en denken vanuit het belang van de klant. Als positief punt wordt bij veel onderdelen de persoonlijke betrokkenheid van medewerkers genoemd.