HU’ers in bestuur FC Utrecht

HU-lector Ad van Liempt en Arie Brienen, lid van de raad van toezicht van de hogeschool, krijgen bestuursfuncties bij FC Utrecht.

Van Liempt (foto) wordt lid van de raad van commissarissen van de voetbalclub. Hij is deeltijdlector bij het lectoraat Crossmedia Content van de faculteit Communicatie en Journalistiek. Hij is geboren in Utrecht en was er lange tijd journalist, waarna hij naar de televisie overstapte. Onlangs publiceerde hij het boek ‘Het wonder van Utrecht’ over de voetbalclub DOS, een van de voorlopers van FC Utrecht.

Arie Brienen is algemeen directeur van de Jaarbeurs en wordt bestuurslid van de Stichting Beheer Aandelen FC Utrecht. Deze stichting beheert een deel van de aandelen van de club. Brienen is afgestudeerd bedrijfseconoom/accountant en lid van het dagelijks bestuur van de werkgeversvereniging VNO/NCW.

Beide bestuurders zullen regelmatig om de tafel zitten met Jacques van Ek, net als Brienen lid van de raad van toezicht van de HU. Want daarnaast is Van Ek voorzitter van de vijfkoppige raad van commissarissen van FC Utrecht.