HU helpt Vogelaar met probleemwijken

Faculteiten zijn op dit moment al actief in verschillende wijken. Zo worden in Overvecht vrijwel vanuit alle faculteiten activiteiten ontplooid door lectoren, docenten en studenten voor het verbeteren van het leef- en woonklimaat. De hogeschool inventariseert op dit moment voor de minister welke activiteiten plaatsvinden.
Het plan is onderdeel van een landelijk initiatief, waarin door het ministerie van onderwijs en integratie aan de HBO-raad is gevraagd de expertise op hogescholen in te zetten bij het project ‘van probleemwijk naar  prachtwijk’. Het rijk en de gemeenten moeten in november 2007 hun plan hieromtrent klaar hebben. Een hogeschool zou dan gekoppeld moeten worden aan een wijk. Op 23 mei biedt HBO-raadvoorzitter Doekle Terpstra de resultaten van de inventarisatie aan de minister aan. (JR)

Zie ook achtergrondverhaal.