HU soap

Er zijn al twaalf rollen vergeven. Productieleider Renée van der Linde stelt enthousiastelingen gerust: ‘Er zijn nog genoeg rollen te verdelen. En we hebben nog heel veel figuranten nodig. De roltekst krijg je ter plekke.’
De soap is geschreven en bedacht door Jeroen Lutters, docent aan faculteit Educatie. Met de soap wil hij studenten leren om te gaan met de veranderingen die adolescentie met zich meebrengen. Lutters ziet de soap als ultiem leermiddel: ‘Alle studenten leren direct wat ze in hun studententijd te wachten staat. Dat maakt de discussie los over hun leven, vrienden, problemen en geluk. Maar degenen die het meeste zullen leren zijn de studenten van het productieteam.’ Hij wil de soap HU-breed tonen en hoopt op een zendtijd bij MEERtv. (JWG)
Screentest: lokaal 0.105 vanaf drie tot vijf uur.