HU sponsort Utrechtse fietskoerier

De Fietskoerier in Utrecht bestaat sinds enkele jaren en is een milieuvriendelijk alternatief voor het bezorgen van brieven en pakketjes per auto. De HU is hoofdsponsor en daarnaast steunen de gemeente Utrecht, een notariskantoor en een fietsenmaker het initiatief.
De sponsoractie levert de hogeschool naamsbekendheid op en tevens laat de hogeschool zien positief te staan ten opzichte van deze milieuvriendelijke manier van vervoer, aldus een verklaring. Twee van de koeriers zijn oud-studenten van de hogeschool.
De hogeschool maakt zelf ook gebruik van de diensten van de koerier. ‘Veel interne spoedstukken tussen de onderdelen van de hogeschool bezorgen wij. En ik ben juist bezig met de inschrijvingen die van de faculteiten naar de centrale diensten op Oudenoord gebracht moeten worden’, zegt koerier Niels van den Berg.
Hij kwam bij een wedstrijd van het uitgaansblad NL30 tussen verschillende vervoersmiddelen als snelste uit de bus. Collega Almar Bijlsma heeft in juni het EK fietskoerieren in Oslo gewonnen. In een interview bij RTV Utrecht zei hij per werkdag 125 kilometer te fietsen. (GR)