HU stopt definitief met Parnassos

De HU stopt per september 2010 met de subsidie aan cultuurcentrum Parnassos. Studenten van de hogeschool gaan dan meer betalen voor de cursussen.

Dat laat het college van bestuur weten in een brief aan de centrale medezeggenschapsraad. Een maand geleden werd bekend dat de colleges van hogeschool en universiteit hierover in gesprek waren, maar nu is het besluit genomen.

Aanleiding is de eis van de universiteit dat de HU bij alle studentenvoorzieningen een gelijkwaardige partner wordt. Dit betekent dat de hogeschool voortaan mee moet betalen aan de gebouwen en velden van Parnassos en sportcentrum Olympos. Omdat relatief weinig studenten van het cultuurcentrum gebruik maken, kies het college ervoor volwaardige partner te worden bij Olympos.

Volgend studiejaar houdt de dienst Studentenzaken een onderzoek naar de wensen van studenten op het gebied van cultuur.