HU-student bestuurlid van ISO

Jochim Schueler, vierdejaars accountancy aan de HU, is gekozen tot algemeen bestuurslid van studentenorganisatie ISO. De nieuwe voorzitter is Merel van Wanrooij, studente van de TU Eindhoven.

Schueler is lid van de faculteitsraad Economie en Management en voorzitter van de gemeenschappelijke opleidingscommissie economics. Omdat die functies moeilijk te combineren zijn met het ISO-bestuurslidmaatschap zal hij hier waarschijnlijk mee stoppen.

Het Interstedelijk Studenten Overleg heeft, naar eigen zeggen, haar jongste bestuur ooit gekozen Vier twintigjarigen en een 21-jarige voorzitter gaan komend jaar het ISO leiden. De nieuwe ISO-bestuursleden zijn maar liefst vijf jaar jonger dan hun tegenvoeters van de Landelijke Studenten Vakbond. Op 28 juni wordt het bestuur officieel beëdigd.

De andere bestuursleden zijn secretaris Judith Boschma (student rechten aan de Universiteit van Tilburg), penningmeester Marlies Wesdorp (student vrijetijdswetenschappen aan de Universiteit van Tilburg) en algemeen bestuurslid Hidde Terpoorten (student technische bedrijfskunde aan de Universiteit Twente).