HU-studente heeft mooiste billen van Nederland

Het mooiste vrouwelijk achterwerk loopt rond op de HU. Charise de Haan, studente bouwtechnische bedrijfskunde, is uitgeroepen tot winnaar van de Mooiste Billen van Nederland-verkiezing.

De wedstrijd is georganiseerd door de lingeriefabrikant Sloggi en vond maandagavond 27 oktober plaats in het Amsterdamse Arena Hotel. De prijs bestaat uit een geldbedrag van duizend euro en een fotoreportage in het mannenblad FHM. Ook vertegenwoordigt zij Nederland tijdens de verkiezing van het mooiste achterwerk van de wereld, op 12 november in Parijs.

De vierdejaars studente is overdonderd door haar overwinning, vertelde ze aan het Algemeen Dagblad. Ze stond veel pers te woord, maar verzweeg dat ze aan de HU studeert. ‘Ik had daar tegen niemand gezegd dat ik meedeed. Dus met al die publiciteit kan ik daar maar beter even niet zijn.’

Haar fraaie kont heeft ze wellicht doordat ze vanaf haar zesde jaar al fanatiek aan sporten als turnen en zwemmen doet. En ze fietst iedere dag van haar woonplaats Reeuwijk naar Gouda, om daar op de trein naar Utrecht te stappen.