HU-studentes strijden om titel Student of the Year

Intelligent, ambitieus, mediageniek en een knap uiterlijk? Zelf vinden ze van wel. HU-studentes Anelina Korueva en Diyana Handule doen mee met de verkiezing van Student of the Year.

In totaal strijden zo’n zestig studenten in de categorieën man en vrouw om deze felbegeerde titel. Tijdens de eerst ronde kunnen studenten op www.studentoftheyear.nl een stem uitbrengen op hun favoriet. Maandag 2 april wordt bekend gemaakt welke 24 kandidaten doorstromen naar de kwart finale. Het is de tiende keer dat de website www.studenten.net de wedstrijd organiseert.

Korueva (foto) is derdejaars international business and languages. Haar talenten zijn dansen, modellenwerk en beheersing van vreemde talen. Ze leest vrouwenbladen en de Spits en drinkt graag Baileys. Als ze dronken is verklapt ze haar geheimen en gaat met vreemden op de foto. Later wil ze eigenaar van een internationaal pr-bureau worden.

Handule zit in het vierde jaar van maatschappelijk werk en dienstverlening en wil daarna psychologie gaan studeren. Ze leest de Metro, spreekt drie talen vloeiend, heeft geen Twitter- en Facebook-account en drinkt niet. Ze is bezig met een project in Somalië. Haar ambitie is om een weeshuis annex school op te richten voor kinderen in Somalië.

Na de halve finale volgt op 1 mei de bekendmaking van de drie mannen en drie vrouwen die doorstoten naar de finale. Alle finalisten mogen een setje kleding en een paar schoenen uitzoeken. De mannelijke en vrouwelijke winnaar krijgen een 16-daagse rondreis door Cuba, een modellencontract en tablet-pc.