Nieuws

HU winnaar mediabattle

De HU is als winnaar uit de bus gekomen bij zowel de Museum- als de MediaBattle. Utrechtse studenten communicatie en mediatechniek versloegen vorige week daarbij teams van de hogeschool Saxion in Enschede.

Driehonderd studenten van de HU en Saxion bedachten in Utrecht creatieve concepten naar aanleiding werkelijke vragen uit de samenleving. Het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen wilde een crossmediaal platform om komen jaar meer bezoekers te trekken. Ondernemers aan de Voorstraat hadden behoefte aan een marketingstrategie waardoor ze de Utrechtse straat kunnen omvormen tot een bloeiende winkelgebied.    
 
De studenten werken een week lang in groepen in een ‘creatieve, competitieve snelkookpan’ aan vraagstukken op het gebied van marketing, media en communicatie. Nieuwe media zoals mobiel internet, games en Twitter worden steeds meer ingezet door bedrijven om meer binding met de klant te krijgen. 
 
Met de jaarlijkse battles doen studenten goede ervaring op omdat ze werken aan reële opdrachten vanuit de samenleving, terwijl bedrijven en instellingen profiteren van de kennis en ervaring van de studenten. De wedstrijd wordt georganiseerd door het Crossmedia Business van het Kenniscentrum voor Communicatie en Journalistiek van de HU.