Huisartsenpraktijk opent deuren in De Uithof

Oud-rechtenstudent Paul Drost en zijn vrouw starten eind mei een huisartsenpraktijk in De Uithof. Het centrum richt zich op studenten maar ook anderen kunnen hier terecht.

De praktijk is gevestigd op de eerste verdieping van studentencomplex Casa Confetti, wordt bemand door twee huisartsen en is van acht uur ’s ochtends tot vijf uur ’s middags geopend. Daarnaast biedt de praktijk online diensten. Zo kunnen cliënten zich via de website www.huisartsdeuithof.nl inschrijven, afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen en een consult indienen.

De huisartsenpraktijk werkt samen met Gezondheidscentrum Galgenwaard, gevestigd in het stadion van FC Utrecht, waar ook tandartsen, mondhygiënistes, diëtisten en fysiotherapeuten aanwezig zijn. Bij de huisartsenpost in De Uithof hebben zich inmiddels zo’n vijftig studenten ingeschreven. Het plan is om binnen een half jaar uit te breiden met voorzieningen op het gebied van fysiotherapie en logopedie.

Drost studeerde in 1993 af aan de rechtenfaculteit van de Universiteit Utrecht en zijn partner Priscilla enkele jaren later bij de faculteit geneeskunde. Zij namen in 2006 de medische dienst van de Universiteit Twente over. Sindsdien runnen zij een huisartsenpraktijk op de campus van de universiteit en Saxion Hogeschool in Enschede.