Huize Frits heeft het nakijken

Huize Frits uit Utrecht heeft het niet gered. Het Rotterdamse Huize Babbelbox (foto) is verkozen tot ‘Studentenhuis van het jaar 2008’.

Dat is donderdagavond tien juli tijdens een feestavond in de Amsterdamse discotheek Odeon bekend gemaakt. De tien vrouwelijke bewoners van Babbelbox hebben de afgelopen periode de meeste stemmen gekregen via de website www.studentenhuisvanhetjaar.nl. Zij lieten de andere finalisten achter zich. Behalve Huize Frits deed ook het Amsterdamse meidenhuis De Borstenburgers mee aan de wedstrijd van Studenten.net. Het winnende huis krijgt een weekend weg met alle bewoners.

Tijdens de avond is ook de uitslag van de verkiezing van de Student of the Year 2008 gepresenteerd. De winnaars zijn Alain Nillesen uit Rotterdam en Daniella van Duren uit Zwolle. Zij krijgen onder meer een vakantie naar Turkije aangeboden. Er stonden geen Utrechtse studenten in de finale.