Huize Frits op één

Huize Frits uit Utrecht heeft het Rotterdamse studentenhuis Babbelbox van de eerste plaats verdrongen. Frits is een van huizen in de top zes van de verkiezing ‘studentenhuis van het jaar’. De andere Utrechtse deelnemer, Huize Sickesz, is afgevallen.

Dat blijkt uit de tussenstand van de wedstrijd. Het Utrechtse huis bezette tot voor kort de tweede plaats maar heeft nu zoveel stemmen gekregen dat het op nummer één een staat. ‘Dat is best bijzonder want het Rotterdamse studentenhuis stond de hele tijd bovenaan. Blijkbaar is Huize Frits fanatiek bezig geweest met stemmen trekken’, zegt Willemien Bouwers van Studenten.net, organisator van de verkiezing.

Andere huizen in de top zes komen uit Arnhem, Zwolle, Amsterdam en Enschede. De komende tijd vinden battles plaats die moeten leiden tot de drie finalisten. De eerste krachtmeting is woensdag 2 juli op een nog onbekende locatie in Utrecht. Tijdens het eindfeest op tien juli in de Amsterdamse club Odeon wordt de winnaar bekend gemaakt. Tot die tijd kunnen studenten op www.studentenhuisvanhetjaar.nl een stem uitbrengen op hun favoriete huis.