Huizen in finale

De andere genomineerde studentenhuizen staan in Eindhoven, Enschede, Leiden en Tilburg. De komende drie weken barst de studentenhuis-battle los. Bewoners zijn woensdagavond (13 en 20 juni, tussen zeven en acht uur) te gast in de Amsterdamse Studio Caz en krijgen opdrachten die ze in de eigen stad moeten uitvoeren. Studenten kunnen tot en met 26 juni op de website www.studentenhuisvanhetjaar.nl een profiel en foto’s bekijken van de finalisten en op hun favoriete huis stemmen.
Een eerste indruk van de Utrechtse genomineerden. WS96partyhuis telt tien inwoners, studeren gemiddeld acht uur per week en nuttigen daarbij gezamenlijk vier kratten bier en zeven flessen wijn. Hun favoriete bezigheden zijn zuipen en huisfeesten geven. Concurrent Massagast herbergt vijftien bewoners, die gemiddeld twintig uur per week achter de studieboeken zitten en wekelijks samen twee kratten bier en twee flessen wijn drinken. Zij houden zich graag bezig met spelletjes spelen en kletsen. 27 juni is het finalefeest in Club Panama in Amsterdam. (GR)