Hulp bij digitale problemen

Het bedrijf Studentaanhuis.nl biedt Utrechters die worstelen met digitale apparatuur de helpende hand. Studenten techniek van de HU staan hiervoor klaar.

Hulp nodig met de computer, mobiele telefoon, tv of afstandsbediening? Sinds 20 oktober kunnen inwoners van Utrecht Studentaanhuis.nl inschakelen. Zo’n vijftien techniek- en ict-studenten van de HU zijn in dienst van het bedrijf en bieden – tegen betaling – aan huis de helpende hand.

Utrecht is de tweede stad waar de onderneming diensten aanbiedt. Het begon een half jaar geleden als afstudeerproject van techniekstudenten van de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Met success; in een half jaar tijd hielpen zij achthonderd klanten.

‘Daarop kwam het idée om ook in Utrecht te starten’, zegt projectleider Sanne Dufrenne. ‘Over drie jaar willen we vestigingen hebben in alle 23 steden waar technische hbo-opleidingen bestaan.’ Studenteaanhuis.nl is een project van BV Jong Nederland, maar zal een zelfstandig bedrijf worden.

Een dag na de start hebben zich al enkele klanten gemeld.