‘Internationalisering overlaten aan faculteiten’

Dat schrijft de centrale medezeggenschapsraad (CMR) in een brief aan het college van bestuur. De raad reageert hiermee op het plan om de beleidstaken van het International Office onder te brengen bij de stafdienst Onderwijs en Onderzoek. Het bureau zou zich dan alleen nog richten op de uitvoering van internationalisering.
‘Het lijkt de raad beter om het ontwikkelen van internationaliseringsbeleid en de uitvoering hiervan weer over te laten aan de faculteiten’, zo schrijft de CMR. Faciliterende zaken als huisvesting, visa en beurzen zouden wel bij het bureau thuishoren, meent de CMR.
Het college stelde in een notitie voor om de taken van International Office te splitsen omdat de samenwerking met de faculteiten niet goed loopt. (GR)