It giet oan in Twente

Aanstaande donderdag wordt op de campus van de Universiteit Twente de Elfvijvertocht gereden. De ‘rayonhoofden’ voeren momenteel druk overleg over de vierde editie van de tocht.

De tocht doet – zoals de naam doet vermoeden – elf vijvers aan en voert 'vanaf het torentje van Drienerlo via de kanaaltjes langs de Drienerlolaan achter Langezijds langs naar de Horst-vijvers met uiteindelijk de finish op de vijver bij Cubicus', aldus UT Nieuws.

Het evenement start donderdag om 11.30 en duurt tot 14.30 uur. Hoeveel studenten kunnen deelnemen en of ook studenten van buiten de Universiteit Twente welkom zijn, is nog niet bekend. Daarover wordt op dit moment overleg gevoerd. Enthousiastelingen wordt geadviseerd de website van UT Nieuws in de gaten houden.

De eerste Elfvijvertocht werd in 1987 verreden, op initiatief van de toenmalige wiskundestudent Harold de Boer. De laatste editie vond plaats in 1996. In 2002 werd de tocht op het laatste moment afgeblazen, vanwege invallende dooi.