Kamer, appartement of bij paps en mams?

Woon je op kamers of bij paps en mams? Zoek je een eigen appartement of een gezellig studentenhuis? Wat ben je bereid voor een kamer te betalen? Minister Van der Laan (VROM) wil met een internetenquête www.studentenwoonwensen.nl de ‘woonwensen’ van studenten in kaart brengen.

De studentenbonden hebben de minister gevraagd om een nieuw actieplan tegen de kamernood, maar Van der Laan wilde eerst onderzoek doen. Is de kamernood wel zo hoog als de studentenbonden beweren? Willen studenten ouderwets op kamers of wonen ze liever op zichzelf? Wat vinden ze betaalbaar, en wonen ze het liefst op een campus of midden in de stad?

Iedereen kan de enquête invullen. De uitkomsten ervan zullen meewegen in de nieuwe plannen voor studentenhuisvesting, belooft VROM. De vragenlijst staat nog tot 1 oktober online.