Kanditate hoeft niet te winnen

Tweedejaars pabo-studente Maria Kruijt van de HU is kandidaat voor de ‘student of the year’-verkiezing. Maar zij hoeft niet te winnen.

De achttienjarige studente (roepnaam Marjolein) doet samen met dertien andere studenten mee aan de jaarlijkse wedstrijd van de website Studenten.net. Volgens haar profiel is haar hobby stijldansen en wil ze naast een succesvolle carrière trouwen met een ‘huisman’ met wie ze één kind wil.

Erg gemotiveerd om te winnen is ze niet. ‘Mijn vriend studeert aan de opleiding journalistiek in Zwolle en loopt stage bij Studenten.net. Hij vroeg mij of ik mee wilde doen. Maar het is niet mijn bedoeling om te winnen. Ik heb niets met de verkiezing.’

Onder de deelnemers is een andere studente uit Utrecht: de negentienjarige rechtenstudente Annelotte de Graaf. De inschrijving voor de verkiezing van ‘student of the year’ loopt tot en met vier mei. Daarna kan er op de kandidaten worden gestemd op de website www.studentoftheyear.nl.