Kans op supermarkt onder City Campus Max

Bewoners van de City Campus Max kunnen mogelijk binnenkort boodschappen doen en een biertje drinken op de begane grond van hun complex. De gemeente heeft toestemming gegeven voor de vestiging van een kleine supermarkt en enkele horecagelegenheden.

Dat meldt De Utrechtse Internet Courant (DUIC) vandaag. Op de benedenetage van het pand aan de Beneluxlaan is 2700 vierkante meter gereserveerd voor kleinschalige bedrijven. Maar sinds de oplevering van het studenten- annex starterscomplex in 2009 staan deze ruimtes leeg. Gemeentelijke regels verhinderen dat er zich winkels in kunnen vestigen.

Bewoners is dit een doorn in het oog en overhandigden in januari een petitie waarin zij aandrongen op verruiming van het bestemmingsplan. Zij werden daarbij gesteund door een groot deel van de plaatselijke politieke partijen. Het gemeentebestuur heeft hierop de regels aangepast.

City Campus Max bestaat uit drie torens en herbergt zo'n duizend zelfstandige wooneenheden voor studenten en jong afgestudeerden.