Kleurrijke tegels vrolijken buurt op

Studenten van de Utrechtse roeivereniging Triton werken met een basisschool in Hoograven aan een kleurrijk project. Samen met leerlingen uit groep 7 van de Ariënschool gaan ze 60 stoeptegels ontwerpen.

De kleurrijke creaties van de scholieren zal de buurt opvrolijken en zorgt voor een gevoel van veiligheid de omgeving. De versierde tegels worden medio juni bij de school, bij de moskee en bij het pleintje bij het Rijnesteinhof neergelegd.

Het project is een idee van Stichting Move en loopt in samenwerking met het wijkbureau en Stadswerken, onderdeel van de Gemeente Utrecht. Vorig jaar deden leerlingen uit groep 8 ook mee aan een soortgelijk project waarbij ze graffiti-kunstwerken ontworpen. Het doel van Stichting Move is om meer betrokkenheid te creëren tussen studenten, leerlingen en de buurt.

De leerlingen en de studenten zijn het project gestart met een bijeenkomt waar iedereen zichzelf voorstelde. Tijdens de ontmoeting die erop volgde werden de stoeptegels ontworpen. Aanstaande donderdag is er weer een ontmoeting, de leerlingen gaan roeien bij de studentenroeivereniging.