Kofi Annan bezoekt ‘zijn’ business school

Dat zei collegevoorzitter Geri Bonhof tijdens de jaaropening eind augustus. Annan besloot vorig jaar zijn naam aan het initiatief te verbinden. Hij is erelid van de raad van toezicht van de Kofi Annan Business School Foundation.
De Kofi Annan Business School traint studenten uit ontwikkelingslanden en Europa op het gebied van ondernemen. Het is een initiatief van de HU, de Vlerick Leuven Gent School of Management en de Public Advice International Organisation. De bacheloropleiding wordt verzorgd aan de faculteit Economie en Management terwijl de mastervariant in Leuven plaatsvindt.
Studenten uit India, Peru, Indonesië, Kenia en Zambia komen in aanmerking voor een beurs van de Foundation. Zij moeten excellente prestaties hebben behaald op de middelbare school en zich een dergelijke studie niet kunnen veroorloven.
De opleiding start met negen studenten, waarvan vijf fellows met een beurs. Studenten uit Europese landen hebben zich nog niet aangediend, zegt Jacques Witteman, beleidmedewerker bij de FEM. ‘Daar werken we hard aan, want voor elke student uit een ontwikkelingsland, kan een student uit Europa geplaatst worden. De animo valt vooralsnog wat tegen. Wellicht hebben EU-studenten koudwatervrees.’ (GR)