Kofi Annan krijgt dvd over ‘zijn’ studenten

Kofi Annan, voormalig secretaris-generaal van de Verenigde Naties, ontving woensdag 10 december een dvd waarop interviews met studenten van de Kofi Annan Business School zijn te zien.

Annan kreeg het schijfje uit handen van een delegatie die de Business School met zijn naam heeft opgericht, waaronder de Hogeschool Utrecht en de Vlerick Gent Leuven Management School. Voor de HU waren aanwezig collegevoorzitter Geri Bonhof en Jan Bogerd, directeur van de faculteit Economie en Management (FEM) en met ingang van januari collegelid.

De Kofi Annan Business School leidt studenten uit ontwikkelingslanden en Europa op tot entrepreneurs. De bacheloropleiding wordt verzorgd aan de FEM terwijl de mastervariant in Leuven plaatsvindt. De studenten zitten nu in het tweede jaar en bereiden zich voor op hun stage, veelal in het land van herkomst.