Kritiek op diploma-uitreiking ongewenst

Dat meldt Whiteboard, studentenblad van de school voor journalistiek, in de editie van donderdag 11 oktober. In toespraken tijdens de afstudeerceremonie eind juli werden enkele kritisch noten gekraakt over het nieuw afstudeersysteem en de organisatie van de opleiding. Dit tot ongenoegen van Smis, die daarop het mailtje stuurde naar de volgende groep afstudeerders. ‘Kritische noten mogen natuurlijk, maar een diploma-uitreiking is niet het juiste en zeker geen efficiënt podium om eventuele frustraties af te reageren’, zo citeert het blad de docent.
Tot tevredenheid van Smis werd er tijdens de afstudeersessie van 14 september dan ook weinig kritiek geleverd. ‘De studenten werden echt in het zonnetje gezet en zo hoort het’, aldus de docent. (GR)