Logopedieprijs voor HU-studenten

Vier oud-studenten logopedie van de HU hebben de Bachelor Logopedieprijs 2011 gewonnen. De prijs wordt uitgereikt door de beroepsvereniging voor logopedisten NVLF.

De winnende afstudeerscriptie ‘Constraint induced aphasia therapy (CIAT) in de revalidatiefase’ is geschreven door Anne-Marie van den Berg, Janneke Verbeek, Mieke de Wit en Rianne van der Reijden. Zij zijn inmiddels afgestudeerd.

CIAT is een groepstherapie voor mensen met de taalstoornis afasie. Zij onderzochten de uitvoerbaarheid en effectiviteit binnen Revalidatiecentrum De Trappenberg met vestigingen in Almere, Huizen en Lelystad.

Studenten van zes logopedieopleidingen waren genomineerd. De prijs is in 2006 ingesteld door de NVLF en het landelijk Studierichtingsoverleg Logopedie. De prijs moet studenten en het werkveld stimuleren om onderzoeksresultaten naar de praktijk te vertalen.