LSVb lanceert online checklist voor kamers

De site behandelt de belangrijkste vragen van kamerbewoners in drie ?submenu's. Je kunt eenvoudig nagaan of je niet te veel betaalt ?voor je kamer, of je onderkomen brandveilig is en kans maakt op huursubsidie. ??Het prijs-kwaliteit menu is gekoppeld aan het puntensysteem van het? ministerie van VROM waarmee de maximaal toegestane huur kan worden? berekend.

Als een student te veel betaalt, zijn er meteen links ?beschikbaar die naar de juiste bezwaarformulieren verwijzen. Ook in? de menu's over brandveiligheid en huursubsidie zijn formulieren ?direct voor handen.?? Om de site onder de aandacht van studenten te brengen, toert de LSVb? deze en volgende week met een groep vrijwilligers langs diverse ?steden om uitwonende studenten ter plekke bij te staan met de ?'kamercheck'. De aftrap vond gisteren plaats in Groningen. Dinsdag 2 oktober is Utrecht aan de beurt.?? (HOP)