Maatjesproject wint Parel van Integratie

Het KunstExpress Maatjesproject van studenten creatieve therapie in Amersfoort is gekozen tot de ‘Parel van Integratie 2008’. Dat maakte minister Ella Vogelaar dinsdag 28 oktober bekend.

Het project koppelt kinderen van 9 tot en met 13 jaar uit Amersfoort en Zeist voor een jaar aan een student-maatje. Gezamenlijk onderzoeken ze de kunstwereld door museabezoek en creatief bezig te zijn. Daardoor ontwikkelen de jongeren creatieve talenten en sociale vaardigheden. Het project startte in 2005 en ontfermde zich tot nu toe over 75 kinderen.

Een comité van het Kennisnet Integratiebeleid en Etnische Minderheden selecteerde uit bijna honderd inzendingen zes genomineerden. Het maatjesproject wordt geroemd omdat het werkt vanuit passie en de ontwikkeling van kinderen voorop stelt.