Maximum aan deelnemers introductie

Het maximaal aantal deelnemer aan de Utrechtse Introductie Tijd (UIT) is voor het eerst aan een maximum gebonden. Er mogen dit jaar niet meer dan 3500 eerstejaars aan meedoen.

Dat zegt het bestuur van de Introductie Commissie Utrecht (ICU) in een interview met Trajectum, dat donderdag 14 februari verschijnt. Vorig jaar meldde zich een record aantal eerstejaars van 3450 studenten voor de gezamenlijke introductie van de universiteit en hogescholen in Utrecht.

Gezien de stijgende studentenaantallen is het mogelijk dat de animo voor de UIT verder groeit. Maar met meer dan 3500 deelnemers zou de introductie te groot worden en voor logistieke problemen kunnen zorgen, aldus het bestuur. ‘Het is een grote verantwoordelijkheid. Er lopen 3500 mensen in de stad rond waar de instellingen verantwoordelijk voor zijn.’
De introductie vindt dit jaar plaats van 11 tot en met 14 augustus en heeft als thema ‘Groeten UIT’. (GR)