‘McStudiebeurs’ voor student HU Amersfoort

Chris van der Helm, student aan de HU in Amersfoort, heeft maandagavond 8 september een aanmoedigingsprijs ontvangen van McDonald’s Nederland.

De tweedejaars student Small Business & Retail Management deed als medewerker van de fastfoodketen mee aan de essaywedstrijd. Hij is een van de zestien gelukkigen die de McStudiebeurs ontvangt. Die behelst een bedrag ter hoogte van het collegegeld, ruim anderhalf duizend euro. McDonald’s wil hiermee medewerkers stimuleren om zich te blijven ontwikkelen.

Om voor de McStudiebeurs in aanmerking te komen moesten de deelnemers een essay schrijven over een aan McDonald’s gerelateerd onderwerp. Van der Helm heeft zijn visie gegeven op hoe McDonald’s gastvrijheid en bijverkoop gelijktijdig kan verbeteren. ‘Als je klanten vriendelijk benadert zijn ze eerder bereid extra aankopen te doen. Dat weet ik uit ervaring’, zegt hij.

Het prijzengeld gebruikt Van der Helm voor zijn studie. Als er iets overblijft koopt hij een nieuwe computer. ‘Of ik ga er lekker van op vakantie.’