Meer herkansingen bij journalistiek

Ouderejaars studenten journalistiek kunnen ook volgend jaar cursussen uit het tweede jaar herkansen. Dat heeft het management van de opleiding besloten nadat studenten hier met een petitie op aandrongen.

Het onderwijsprogramma van de opleiding journalistiek is vorig jaar vernieuwd. Derde- en vierdejaars studenten die herkansingen van vakken uit het tweede jaar hebben gemist, kregen alleen nog het lopende blok de kans om de opdrachten of toetsen te maken. Daarna zouden zij een ander studieonderdeel van het nieuwe curriculum moeten volgen.

Voor vierdejaars Robert Smit en andere studenten kwam de herkansing tijdens dit blok slecht uit. Want studenten volgen zware vakken, lopen stage of studeren in het buitenland. Hij startte daarop een online petitie voor uitbreiding van de mogelijkheden tot herkansing. De digitale handtekeningenactie werd door zo’n 180 studenten ondertekend.