Minder aanmeldingen voor introductie

Het aantal aanmeldingen voor de Utrechtse Introductie Tijd (UIT) blijft steken op drieduizend. Daarom is de inschrijving met twee dagen verlengd.

Op vrijdag 8 augustus hebben zich drieduizend studenten gemeld voor de gezamenlijke introductie van universiteit en hogescholen. Dat is vijfhonderd minder dan verwacht. De mogelijkheid tot inschrijving is daarom uitgebreid tot en met zondag 10 augustus. Vorig jaar deed een recordaantal van 3450 studenten mee.

Volgens Stephanie Teters van de Introductie Commissie Utrecht komt de terugval mogelijk door de trend onder studenten om zich steeds later in te schrijven voor de studie. Daardoor hebben groepen de uitnodiging voor de UIT wellicht gemist. Die zijn eind juni en half juli verstuurd.

De Utrechtse introductie barst maandag 11 augustus los en duurt tot en met donderdag. Nieuw dit jaar is een speciale MySpace-pagina (www.myspace.com/uit2008) met foto’sen filmpjes en de mogelijkheid tot chatten. Nieuwe onderdelen in het programma zijn: de vorming van het UITlogo door duizenden deelnemers, eten in het tot studentenkamer omgebouwde muziekcomplex Vredenburg en de Ti Ta ToverDom, entertainment met onder meer een illusionist bij de Dom.