Minoren in de lift

In totaal konden studenten  zich voor 115 minoren aanmelden. De bedoeling is dat studenten zich profileren. Zo kan een technische student die een eigen bedrijf wil beginnen een minor ‘ondernemerschap’ volgen.
De interesse voor de halfjaarlijkse cursussen varieert sterk. ‘Evenementenmanagement’ van de faculteit Communicatie en Journalistiek spant de kroon met ruim tachtig kandidaten. Bij de faculteit Educatie trekt ‘gedragsproblemen’ bijna zeventig deelnemers, terwijl ‘international health studies’ van de faculteit Gezondheidszorg goed is voor ruim zestig cursisten. De minoren ‘reclame’ en ‘sportmanagement’ van de faculteit Economie en Management tellen elk een dikke vijftig studenten.
Sommige andere minoren zijn minder populair: bijna twintig programma’s trekken slechts enkele deelnemers. De faculteiten beslissen of minoren met minder belangstelling doorgaan. Studenten die zich hiervoor hebben ingeschreven, kunnen bij een andere cursus terecht.
Projectleider Elly de Vries is verheugd dat een fors aantal studenten interesse toont om over de schutting van de eigen faculteit te kijken. ‘Veertig procent van de studenten kiest een minor aan een andere faculteit. Dat is een behoorlijk aantal.’ (GR)