Muziek uit als eerbetoon

Vanwege het overlijden van Ingar Bareño, tweedejaars student chemie, is de muziek bij studentenvereniging Uranymus deze week uit.

Uranymus is de vereniging van het Institute for Life Sciences & Chemistry en heeft een café in de kelder van het schoolgebouw aan de FC Dondersstraat. Verder is de ledenborrel die vanavond zou plaatsvinden afgeblazen en wordt het Sinterklaasfeest van aanstaande donderdag uitgesteld. Het verenigingsbestuur heeft hiertoe besloten als eerbetoon en uit respect voor hun collega-student.

De 24-jarige Ingar Bareño werd vorige week neergestoken nadat hij bemiddelend optrad bij een ruzie in studentenflat De Bisschoppen in De Uithof. Hij overleed ter plaatse. De vermoedelijke dader is gearresteerd.

In het instituutsgebouw is een condoleanceregister opengesteld.