Nieuw: Humedia.nl

De hogeschool is een community rijker: www.humedia.nl. Het is een online sociaal netwerk gericht op studenten van de HU, dat is gestart bij de school voor journalistiek.

De website biedt allerhande nieuwtjes en er kunnen blogs, video’s, foto’s en podcast’s worden gepost. Verder bevat de site discussiefora, profielen, portfolio’s en volop mogelijkheden om te reageren.

Een selectie van de content verschijnt tevens op schermen in het gebouw van de faculteit Communicatie en Journalistiek. Studenten en anderen kunnen vriendenclubs vormen en straks is het mogelijk met de mobiele telefoon te communiceren met de site.

Journalistiekdocent Job Twisk heeft het concept van de community overgenomen van een oud collega van de NCRV. De redactie van ‘new media lab’, waarbij derde en vierdejaars studenten experimenteren met nieuwe media, voert de pilot uit. ‘Het is mij veel waard als we na de zomer door kunnen gaan. We moeten ons nu bewijzen maar er wordt zeer enthousiast op gereageerd’, zegt Twisk. Humedia telt inmiddels ruim 130 leden.