Nieuw jaarrooster definitief

Het herziene jaarrooster gaat in het studiejaar 2008/2009 in. De herfst en voorjaarsvakantie vervallen, waardoor er ruimte ontstaat voor een vijfde onderwijsblok in de zomervakantie. Die was tot op heden onderwijsvrij. Studenten kunnen in de zomerperiode op vrijwillige basis onderwijs volgen, zoals herkansingen en summercourses.
Met de flexibilisering van het rooster loopt de hogeschool in de pas met die van de Universiteit Utrecht en Hogeschool voor de Kunsten. Ook biedt het meer mogelijkheden voor het personeel om in onderwijsperiodes vakantiedagen op te nemen, zoals eerder in de CAO is afgesproken.
De studentenfracties MUST en USVBO alsmede de medewerkers van HU2000+ stemden voor het voorstel. AOB/AbvaKabo was tegen. De fractie wilde eerst schriftelijke garanties dat medewerkers kunnen kiezen wanneer zij vakantiedagen opnemen. (GR)