Nieuwe directeuren bij faculteit Educatie

Heinsman (55) is rector van Helen Parkhurst, Daltonschool voor het voortgezet onderwijs in Almere en begint op 1 april. Hij is oorspronkelijk docent Nederlands en is lid van diverse adviescommissies in het onderwijs. El Filiali (49) werkte als manager bij de dienst maatschappelijke ontwikkeling van de gemeente Utrecht en hield zich onder meer bezig met het integratiebeleid. Hij start op 1 mei.
In het onlangs opgerichte Instituut voor Gebaren, Taal en Dovenstudies zijn de opleiding leraar tolk/Nederlandse gebarentaal en de masteropleiding dovenstudies samengebracht. Van Dijk (40) was voor zijn aanstelling als instituutsdirecteur opleidingsmanager bij leraar tolk/Nederlandse gebarentaal.
Voor het Seminarium voor Orthopedagogiek is de benoemingsprocedure in de laatste fase. (GR)