Nieuwe klinieken bij Gezondheidszorg

De HU-klinieken van de faculteit Gezondheidszorg zijn grondig verbouwd en uitgebreid. Vrijdag 30 januari is de feestelijk opening.

Studenten van de paramedische opleidingen doen er ervaring op in het behandelen van patiënten, onder begeleiding van docenten. De opleidingen beschikken elk over eigen ruimtes. Per jaar zijn er zo’n tienduizend patiëntcontacten. Het gaat om mondzorgkunde, oogzorg (optometrie, orthoptie), logopedie en huidtherapie.

Voortaan is er één bezoekersbalie voor de verschillende klinieken. Die wordt gerund door de studenten zelf, net als de nieuwe optiekwinkel van de oogzorg. De opleidingen werven op verschillende manieren hun patiënten: de een zet advertenties in lokale kranten en een ander werft studenten in de faculteiten van de HU. De afdeling marketing & communicatie gaat onderzoeken hoeveel patiënten er nodig zijn.

Zie: www.klinieken.hu.nl