Nieuwe Weggeefwinkel richt zich op studenten

De nieuwe Weggeefwinkel opent dinsdagmiddag 12 augustus de deuren. De krakers hebben een speciaal programma voor studenten.

Afgelopen weekend is een voormalige supermarkt aan de Utrechtse Draaiweg gekraakt. De actievoerders willen onder de naam Pand X verschillende activiteiten organiseren, waaronder de Weggeefwinkel. Hier kunnen mensen goederen afgeven die ze niet meer gebruiken. Anderen mogen deze spulen gratis ophalen.

Onder het motto ‘Kraak de UITdagen’ richten de actievoerders zich speciaal op studenten, die deze week bezig zijn met de Utrechtse Introductie Tijd (UIT). Op het programma staan onder meer een sterke kraakverhalenavond, een speurtocht naar leegstaande panden en een cursus kraken voor dummies.

De Weggeefwinkel huisde eerder voor kortere of langere tijd op andere locaties, maar moest daar vertrekken. In het nieuwe onderkomen denken de krakers lang te kunnen blijven omdat het pand volgens hen meer dan een jaar leeg staat en er geen concrete plannen voor zijn.