NK Studentenpoker gaat toch door

Het NK Studentenpoker, dat vorige week werd verboden, gaat in gewijzigde vorm van start. Deelnemers hoeven geen inleg meer te betalen en de hoofdprijs is een eretitel in plaats van een geldbedrag.

Dat meldt Studenten.net, de organisator van het kampioenschap. Vorige week sommeerde het Ministerie van Justitie de voorgenomen pokerwedstrijd af te gelasten op straffe van een boete of gevangenisstraf. Het spel zou indruisen tegen de wet op de kansspelen. Hierop wijzigde de organisatie de opzet zodat er geen geld meer mee is gemoeid.

Studenten.net biedt excuses aan aan de circa honderd studenten die zich voor het toernooi hebben ingeschreven. Zij krijgen de betaalde inleg van 2,20 dollar terug. Overigens valt er nog steeds een reis naar pokerhoofdstad Las Vegas te winnen. Wie hier een kans op wil maken dient een slagzin te voltooien. Over een week gaat het NK van start.