Nominatie HU voor Henk Westbroektrofee

De Hogeschool Utrecht is genomineerd voor de Henk Westbroektrofee. Deze jaarlijkse prijs wordt door de gemeente Utrecht uitgereikt aan organisaties die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan de bestrijding van laaggeletterdheid.

De HU is voorgedragen vanwege het aanbieden van de minor ‘Dyslexie: signalering en begeleiding’ bij de faculteit Educatie, voorheen getiteld 'Laaggeletterdheid en dyslexi'. Andere genomineerden zijn het UMC Utrecht vanwege de brede aanpak van laaggeletterdheid en de Dienst Stadswerken van de gemeente zelf vanwege de training op dit gebied van het personeel.

De uitreiking vindt maandagmiddag 10 september plaats op het stadhuis en wordt gepresenteerd door zanger/schrijver/tv-maker Henk Westbroek. De winnaar ontvangt een wisseltrofee. Eerdere winnaars zijn schoonmaakbedrijf Asito, het distributiecentrum van de HEMA en het Stut Theater in Utrecht.