Olympos breidt uit

Sportcentrum Olympos in De Uithof gaat uitbreiden met een fitnessruimte en danszaal bij zwembad De Krommerijn aan de Weg naar de Wetensschap.

Olympos huurt daarvoor een gebouw van duizend vierkante meter, meldt de website van het Ublad van de Universiteit Utrecht. Het zwembad ondergaat een grondige renovatie waarbij de bestaande panden en zwembaden gerenoveerd worden. Ook komen er gebouwen bij.

Het sportcentrum kampt al langere tijd met een tekort aan fitnesscapaciteit. Daarbij stijgt het aantal Utrechtse studenten en komen er door de bouw van studentenflats steeds meer bewoners in De Uithof.

Het definitief ontwerp van het vernieuwde zwembad moet in december klaar zijn, waarna medio 2009 gestart wordt met sloop, renovatie en nieuwbouw. Eind 2010 moet het zwembad met extra faciliteiten weer open zijn.