Online platform voor gemotiveerde HU-studenten

HU-studenten Marlies Slingerland en Seline van Remundt lanceren binnenkort het Excellent Social Network, de online plek voor de Sirius studenten van de HU.

Het Social Network brengt Sirius HU-studenten bij elkaar via een online platform. Het platform bestaat uit een persoonlijk profiel en een actuele nieuwspagina. Verder geeft het netwerk een overzicht van alle deelnemers weer, kan er onderling worden genetwerkt en kunnen de studenten elkaars kwaliteiten benutten.

De twee studenten Human Rescource Management begonnen in hun tweede jaar aan het Sirius traject. Gedurende de opstart van het Sirius project misten Slingerland en Van Remundt een overzicht van deelnemers en hun activiteiten. Ze merkten dat ze de behoefte hadden om meer te weten over de andere deelnemers en hun ideeën, projecten en kwaliteiten.

De twee studenten ontdekten dat ze niet de enigen waren met deze behoefte. Door middel van bijeenkomsten met studenten en begeleiders merkten Slingerland en Van Remundt dat ze enthousiast werden van de projecten en ontstond er een 'wij-gevoel' dat ze graag willen stimuleren via het online platform.

De site is nog niet klaar. Slingerland en Van Remundt hopen het netwerk binnen een maand te lanceren.