Onverwachte zetel voor Eureka in raad

Studentlid Ruben Edelman, vierdejaars personeel en arbeid, stopte met het raadswerk omdat hij het niet kan combineren met afstuderen. Andere studenten bij MUST waren niet beschikbaar. Vorig jaar probeerde de nieuwe studentenpartij Eureka tijdens de tussentijdse verkiezingen zetels te veroveren in de faculteitsraden en centrale medezeggenschapsraad. Met weinig succes, want behalve een plaats bij de faculteit Educatie bleven de posten in de raden bestemd voor MUST-kandidaten.
Eind mei zijn er weer verkiezingen voor personeel en studenten in de medezeggenschapraden van de hogeschool. Tot half april kunnen geïnteresseerden zich kandidaat stellen voor de faculteitsraden en CMR. Eureka wil waarschijnlijk met een lijst van vijf gegadigden voor de CMR de verkiezingen ingaan. MUST wil weer alle tien de studentenzetels veroveren. (GR)