Opgepakte HU-student vrijgelaten

HU-student Stef Bolte, die gisteren in Indonesië bij een vreedzame betoging is opgepakt, is weer vrij. Dat meldt Marco van Stralen van de opleiding culturele en maatschappelijke vorming in Amersfoort.

Van Stralen heeft gisteravond laat telefonisch contact gehad met de derdejaars CMV-student. Het gaat goed met Bolte en hij is rustig onder de situatie. Binnenkort krijgt hij te horen of hij mag doorgaan met zijn stage en of hij het land dient te verlaten.

De student loopt stage bij de mensenrechtenorganisatie Kontras en was aanwezig tijdens een demonstratie tegen de onderdrukking van Tibet door China. Die actie vond plaats bij een stadion waar later die dag de fakkelceremonie van de Olympische Spelen gehouden werd. Hij is samen met zes andere demonstranten gearresteerd.