Organisatietalent

Gelijk met international communication and media begonnen?
Ik wilde eigenlijk aan de kunstacademie muziek en evenementenmanagement gaan doen maar haalde de toelatingstest net niet. De HU was lekker dichtbij en ik ontdekte hier ook een Engelstalige opleiding die bij me paste. Communicatie, pr… En een opleiding die aansluiting geeft op een toeristische vervolgopleiding.

Waarom ben je eigenlijk niet in Amerika gaan studeren? Is toch wat dichter bij huis?
Ik heb tot mijn zesde hier gewoond en ben gewoon Nederlandse. Ik heb hier veel familie en ken de taal. Dat maakt integreren een stuk makkelijker. Ik ben puur in Nederland om te studeren.

En nu woon je in de kille Uithof…
Behalve de ervaring ook een reden om bij Uit in De uithof te werken. Ik maak het hier voor mezelf met Uit in de Uithof leuker. We doen het met z’n drieën en organiseren elke week iets leuks. Van een freestyle night en een debat tot straks het studentenfilmfestival.

Erg druk?
De universiteit en hogeschool leveren gelukkig medewerkers die ons helpen met bijvoorbeeld het regelen van zalen en de communicatie. We hebben een vast budget en bedenken een activiteit en leggen de contacten.

Altijd al organisatietalent gehad?
Van kinds af aan! Toen plande ik de hele dag al vol. Eerst een half uur spelen, daarna naar school, daarna een uur volleybal, half uur huiswerk en dan na het eten dansles. Ook ben ik actief geweest tijdens mijn middelbare school periode. Ik zat bij de lokale krant en lokale radio. Heb de prom georganiseerd en springbreak-feesten. Ik kan gewoon goed organiseren en netwerken.

Lastig om het zonder je netwerk uit Sint-Maarten nu op De Uithof te regelen?
Nee hoor. Veel vrienden van Sint-Maarten studeren in Nederland. Zij kennen ook weer Nederlandse studenten. Dus als ik zangeressen of dansers nodig heb mail ik even rond en heb ik snel beet.

Nog tijd voor andere zaken?
Ik werk drie keer per week als hostess en volg vakken aan de universiteit. Mijn agenda staat helemaal vol. Over een week ga ik naar huis voor drie weken. Ik ben als een gek alles aan het regelen zodat ik geen dingen mis van mijn studie.

Ga je vaak naar huis?
Elke vier tot zes maanden. Ik ben de enige in Nederland, mijn broers wonen nog gewoon bij mijn ouders. Heimwee heb ik gelukkig niet. Ook hou ik mezelf zoals je hoort erg bezig, dan heb je geeneens tijd voor heimwee!

Femke Bakkere