Paralympische voetbaldroom in duigen

Het Nederlandse paralympische voetbalteam, met HU-student Jeffrey Bruinier in de basis, is uitgeschakeld voor de halve finale. Topfavoriet Rusland bleek woensdagochtend tien september heer en meester. De Russen walsten met 12-1 over Nederland heen.

De enige Nederlandse treffer tegen Rusland kwam op naam van Martijn van de Ven. Nederland stond toen al met 5-0 achter. Jeffrey Bruinier, tweedejaars student ruimtelijke ordening en planologie aan de HU, werd kort erna gewisseld.

Het Nederlands team verloor eerder met 1-0 van Brazilië. Oranje kon alleen nog door naar de kwartfinale als China won van Brazilië en het zelf vrijdag met grote cijfers zou winnen van hetzelfde China. Dit bleek een illusie omdat de Brazilianen China vandaag overrompelden met 8-0. Hiermee is de paralympische droom aan diggelen geschoten.