Pechtold opent broedplaats UtrechtInc

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold geeft vrijdag 5 juni het startschot voor UtrechtInc, een broedplaats voor jonge ondernemers.

UtrechtInc is de nieuwe naam van de organisatie waarin drie startersinitiatieven hun activiteiten bundelen: het Centrum voor Ondernemerschap en Innovatie (CvOI), Cube en StartImpuls Utrecht. In totaal zijn 140 jonge bedrijfjes aangesloten op de locaties Kruytgebouw van de Universiteit Utrecht, Oudenoord 330-370 van de HU en in studentencomplex Casa Confetti.

In UtrechtInc werken Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, UMC Utrecht, Rabobank Utrecht en gemeentelijke en provinciale overheid samen. De officiële opening vindt plaats in het Kruytgebouw in De Uithof. Behalve de openingsspeech van Pechtold zijn er forumdiscussies en een ondernemersmarkt. Die dag gaat ook de website www.utrecht-inc.nl in de lucht.