Politie slaags met studenten

Het Utrechtse vrouwencorps UVSV heeft woensdagnacht 20 mei de politie ingeschakeld bij problemen met mannelijke bezoekers aan hun sociëteit op de Drift.

Een politiehond en de wapenstok moest eraan te pas komen om een groep van dertig tot vijftig studenten in het gareel te krijgen.

Rond half twaalf stond een groep mannen op de stoep van de besloten vrouwensociëteit, die graag naar binnen wilden. Toen hen dat werd geweigerd ontstond een grimmige sfeer en kwam de politie. Een van de agenten kreeg een duw, waarop de 24-jarige amokmaker meteen werd aangehouden. Die aanhouding bleek olie op het vuur.

De mannelijke studenten keerden zich tegen de agenten, die versterking van collega’s inriepen. De groep breidde zich ondertussen uit tot tientallen bemoeials. Om de menigte weer in bedwang te krijgen deelde de politie klappen uit met de wapenstok en werd een politiehond ingezet.

Een 18-jarige Utrechter maakte nog denigrerende opmerkingen naar de agenten, waarop ook hij werd aangehouden. Uiteindelijk wisten agenten de groep uiteen te drijven. De twee aangehouden mannen hadden alcohol gedronken. In het politiebureau maakte de 24-jarige nog zijn excuses voor zijn gedrag.