Politieke aardverschuiving in raden

Personeelsfractie Aob/Abvakabo duikelt in de CMR van acht naar vijf zetels, terwijl HU2000+ stijgt van twee naar vijf plaatsen. De eenmansfracties Onderwijs voor OP en Geef stem aan het OOP hebben geen zetel bemachtigd.
Ook bij de studentenfracties zijn de verhoudingen fors gewijzigd. MUST keldert van negen naar vijf zetels ten gunste van de Utrechtse Studenten Voor Beter Onderwijs (USVBO), die met stip vier plaatsen bezet. Eureka blijft met een persoon in de raad zitten.
Bij de faculteitsraden kreeg MUST concurrentie van USVBO, maar blijft bij de meeste raden de grootste studentenfractie. Alleen bij de faculteit Gezondheidszorg is de fractie USVBO groter dan die van MUST. Eureka neemt alleen bij de faculteit Educatie (met twee zetels) deel aan de raad. MUST heeft hier geen lijst ingediend. Vijf studentenzetels blijven in deze raad onbezet. (GR)

De volledige uitslag is te zien op www.verkiezingen.hu.nl